Få fat i det domæne, der minder mest om det ønskede

Så var du lige en anelse for langsom til at sikre dig det domæne, som du godt kunne tænke dig at bruge.

Måske var du for lang tid om at lægge en marketingstrategi og undersøge markedet for din forretning, som du skulle bruge det her domæne til, at du ikke fik høstet det domæne i god nok tid.

Eller også havde du bare fokus et helt andet sted med din forretning, at du helt glemte sådan en forholdsvis simpel sag at få fat i domænet, for det tager jo faktisk ikke så længe at registrere sit domæne, når man først har fundet ud af, at det er ledigt.

Det skulle man da nok lige nå, men så kom man fra det, indtil man indså, at det navn, som man havde valgt til ens forretning, og som man også gerne vil bruge til ens hjemmeside, faktisk er et ret almindeligt ord, så der var en chance for, at det allerede var taget.

Og det var det så også.

Find det næstbedste domæne i den forbindelse

Der er ingen grund til at slås om rettighederne til domæner på den måde og hive hinanden i retten, for man kan jo have svært ved at bevise, hvem der fik idéen til det først.

Man må tage det som et mandfolk og erkende, at man bare var for langsom i denne forbindelse, og så må man finde sig et andet domæne, der passer en næsten lige så godt.

Det kan jo være en afart af det navn, som man havde forestillet sig, at man skulle bruge til at starte med, eller hvis det findes et synonym for det.

Nogle gange er det dog bedst, hvis man finder på noget helt nyt, for så undgår man netop, at der er andre med nogenlunde samme domænenavn, der kommer efter en på et tidspunkt for brud på oprethavsrettigheder.